vrijdag 11 mei 2012

Moederdagstress.

Mijn eigen mama heb ik deze week al verwend. We stuurden ze samen met papa naar zee. Even niks doen, gewoon met z'n twee. Dat is even wennen voor hen want met 4 kinderen in huis was het altijd lekker druk en dat is nu niet anders. Maar ze hebben dat graag en genieten er van als iedereen er is.
Maar de moeders van mijn leerlingen in de bloemetjes zetten, zorgt altijd even voor stress. Ik maak ook bijna nooit hetzelfde. Het is een uitdaging om steeds weer voor weinig geld iets leuk te bedenken. Dit jaar werd het een snoepzakje en een bloemenbroche. Ik doe dat zelf elke dag aan en hoop dan maar dat andere mama's er ook blij mee zullen zijn.
Wat vind je van onze grashoofden?




9 opmerkingen:

  1. wauw mooie broches en leuke brille-gras-kopkes!!!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou daar heel blij mee zijn! De andere mama's ook, zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die mama's worden daar verwend, die zullen wel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh leuk en zo prachtig ingepakt!!!
    Fijne moederdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Misschien een domme vraag, maar hoe doe je die grashoofden en lukt het ook met iets anders dan gras?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het met zaagsel dat je vindt in een dierenzaak. Ik denk dat ze het gebruiken voor in kooien van hamsters. Je knipt een nylonkous stuk, doet er zaad in en dan vul je met zaagsel. Je legt er een knoop in. Zorg dat je nog een stuk kous hebt om in het potje te hangen zodat het water kan opslorpen. Vooraleer je het in een pot zet, dompel je het hoofd helemaal onder in water. De juf van mijn dochter werkte met hooi als opvulsel. Geen idee of het ook met iets anders lukt. Proberen! Het heeft wel 2 weken geduurd eer het gras begon te groeien.

      Verwijderen
    2. De oren en de neus werk je af met elastiekjes.

      Verwijderen